Η Μοναδική Δεξιότητα Που Μπορεί Να Σας Απογειώσει Επαγγελματικά

Η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων είναι αυτή που οδηγεί στην επιτυχία

Είτε είστε σε κάποια ηγετική θέση, είτε ο ρόλος σας σε μία εταιρεία είναι πιο υποστηρικτικός, η ανάπτυξη των κοινωνικών σας δεξιοτήτων θα επηρεάσουν άμεσα τα αποτελέσματα και την επιτυχία σας.

Πρώτα απ’ όλα ας δούμε τη δομή και πολυπλοκότητα της επικοινωνίας. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από τη χρήση σωστών λέξεων και ορθοφωνίας. Είναι ο τρόπος και η χρονική στιγμή που επιλέγει κανείς να μοιραστεί μια πληροφορία. Είναι η γλώσσα του σώματος, ο τόνος και η ένταση της φωνής.

Αυτά είναι τα πράγματα που πρέπει να σκεφτείτε καθώς δουλεύετε τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες:






Χτίστε καλή Φήμη. Στη δουλειά, οι απόψεις των ανθρώπων δεν βασίζονται σε μία μόνο συνάντηση. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι πρώτες εντυπώσεις δεν μετράνε, αλλά για να αποκτήσετε σεβασμό και να σας βλέπουν σαν αυθεντία ή/και αφοσιωμένο στη δουλειά σας, θα πρέπει σιγά σιγά να χτίσετε αυτή τη φήμη για τον εαυτό σας. Κάθε αλληλεπίδραση και συνδιαλλαγή σας με άλλους — από το πως χαιρετάτε τους συναδέλφους σας το πρωί μέχρι το πως συντάσσετε μια περίληψη για το πως πάνε τα πράγματα σε ένα email — προσθέτουν ένα μικρό λιθαράκι για το πως οι άλλοι σας βλέπουν.

Μην επισημάνετε την εξουσία σας και τις ικανότητές σας. Οι πιο ικανοί ομιλητές δεν αναγκάζουν τους ακροατές να τους προσέξουν ούτε τους μπερδεύουν κάνοντάς επίδειξη γνώσεων και ορολογίας. Βάλτε τον εγωισμό σας στην άκρη όταν μιλάτε. Προσπαθήστε να βρεθείτε στο ίδιο επίπεδο με τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε έναν καταδεχτικό τόνο φωνής και ορολογία την οποία το κοινό σας δεν θα καταλάβει με τη μία. Μπορεί να είστε ο πιο έξυπνος και πιο πληροφορημένος σε ένα αντικείμενο, περιμένετε όμως να σας ζητηθεί να μοιραστείτε την πραγματογνωμοσύνη σας.

Δείξτε αυτοπεποίθηση. Μια αδύναμη αντίδραση δεν πρόκειται να ληφθεί σοβαρά υπόψη από κανέναν. Η αυτοπεποίθηση είναι η βασίλισσα σε ό,τι έχει να κάνει με επικοινωνία. Χρησιμοποιήστε ισχυρά ρήματα και αποφύγετε λέξεις πλήρωσης, όπως “εεε” ή “ηηη” κλπ.. Επίσης να κοιτάτε τους ανθρώπους στα μάτια και να έχετε ίσια στάση όταν μιλάτε.

Δείξτε κατανόηση για τους γύρω σας. Το να εξαναγκάζετε τους ακροατές σας να δεχτούν τις ιδέες και απόψεις σας, δεν θα δουλέψει. Αντ’ αυτού η δημιουργία καλών σχέσεων με αυτούς είναι βασικής σημασίας στο να περάσετε το μήνυμά σας.

Όταν καταλάβετε πως σκέφτεται και τι θέλει το κοινό σας, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να φτιάξετε το μήνυμα σας έτσι ώστε να αρέσει στους ακροατές σας και να γίνει αποδεκτό. Το μήνυμα σας θα πρέπει να δείχνει την συμπάθεια και ανησυχία σας προς τους υπολοίπους.

Πρέπει όπως λέει και το ρητό “να μπείτε στη θέση τους” και να καταλάβετε τι είναι σημαντικό για τους ανθρώπους με τους οποίους επικοινωνείτε.

Συγχρονιστείτε. Υπάρχει ο χρόνος και ο τόπος για όλα. Όταν γνωρίζεις τα γεγονότα και τη συναισθηματική κατάσταση αυτών με τους οποίους συναναστρέφεσαι, μπορείς να διαλέξεις την κατάλληλη στιγμή για να μοιραστείς αυτό που θες μαζί τους. Σωστός χρονισμός σημαίνει ότι έχετε λάβει υπόψη σας το άτομο και την περίσταση και ξέρετε πότε να του επικοινωνήσετε οτιδήποτε θέλετε.

Γίνετε άσσοι στο να ακούτε. Οι πιο ικανοί στην επικοινωνία είναι επαγγελματίες στο να ακούνε ανθρώπους και παράλληλα να μπορούν να διαβάζουν πίσω από τις λέξεις. Το να ακούς δεν είναι καθόλου εύκολο, καθώς οι περισσότεροι από εμάς μπαίνουμε στον πειρασμό να μοιραστούμε δικές μας εμπειρίες, σκέψεις και να δώσουμε συμβουλές.

Προσπαθήστε να αποφύγετε τους σχολιασμούς και μην διακόπτετε όταν κάποιος σας μιλάει προσωπικά. Αντιθέτως απαντήστε με ανοιχτού τύπου ερωτήσεις που ενθαρρύνουν τον ομιλητή να συνεχίσει να μιλάει.

Επίσης με το να είστε καλός ακροατής δείχνετε σεβασμό προς αυτό τον άνθρωπο καθώς και στις πληροφορίες που μοιράζετε μαζί σας. Μάθετε να ακούτε και δείτε σιγά σιγά πως πετυχαίνετε με αυτό τον τρόπο τον σεβασμό των ανθρώπων γύρω σας.

Κέρδισε σεβασμό και εμπιστοσύνη. Το να κερδίσετε το σεβασμό των συναδέλφων σας, των διευθυντών σας και των πελατών σας δεν συμβαίνει αυτόματα. Ο τίτλος σας και ο ρόλος σας στην εταιρεία δεν πρόκειται να σας βοηθήσουν ιδιαίτερα σε αυτό το κομμάτι.

Αν δουλεύετε σκληρά, ξεπερνάτε τις προσδοκίες και παραδίδετε στην ώρα σας, τότε είστε σε καλό δρόμο στο να κερδίσετε την εμπιστοσύνη και το σεβασμό των γύρω σας. Η συνέπεια σε αυτό τον τομέα είναι ο μεγαλύτερός σας σύμμαχος.

Αυτό που πραγματικά χρειάζεστε είναι μία συμπαγής βάση που θα σας βοηθήσει να τα βελτιώσετε όλα αυτά. Υπάρχουν χιλιάδες βιβλία στο θέμα της επικοινωνίας.

Όλα αυτά τα λεγόμενα βιβλία αυτοβελτίωσης μπορούν να εκτοξεύσουν την κατανόηση που έχετε πάνω στο θέμα, πάνω απ’ όλα όμως είναι η συνεχής εξάσκση. Χωρίς αυτή, ότι μάθετε θα πάει στο καλάθι των αχρήστων.

Ορίστε και μερικοί πρακτικοί τρόποι για να βελτιώσετε τις κοινωνικές σας δεξιότητες:

Βρείτε μέντορες. Προσπαθήστε να βρείτε μέντορες από ηγέτες και μάνατζερ που σας εμπνέουν. Είτε αυτοί είναι στη δικιά σας εταιρεία είτε όχι.

Παρακολουθήστε ομιλίες TED. Όχι μόνο θα μάθετε χρήσιμες πληροφορίες από αυτές τις ομιλίες, αλλά μπορείτε να παρακολουθήσετε μερικούς από τους πιο ικανούς στην επικοινωνία και να τους μελετήσετε.

Μπείτε στο τοπικό Toastmasters Club. Οι toastmasters είναι ένας διεθνής οργανισμός που απαρτίζεται από χιλιάδες μέλη και έχει ως σκοπό την βελτίωση των ηγετικών και ομιλητικών δεξιοτήτων των μελών του. Εδώ θα βρείτε τις δύο βασικές ιστοσελίδες τους στην Ελλάδα: toastmasters.gr, www.ritoriki.gr.

Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας στα κοινωνικά δίκτυα!


Πηγή: e-biografiko.gr



Σχετικά Άρθρα:
Μύθοι γύρω από την Αναζήτηση Εργασίας
Ο απόλυτος οδηγός για επιτυχημένη αναζήτηση εργασίας από διαδίκτυο
Πως να προσαρμόσετε το προφίλ σας στο LinkedIn

Ψαχνετε για δουλεια; Μεινετε ενημεροι για τις τελευταιες θεσεις εργασιας!

Εγγραφειτε στο newsletter μας!