5 συμβουλές για να πετύχετε ως ελεύθερος επαγγελματίας

Freelancer, contractor, εξωτερικός συνεργάτης, αυτοαπασχολούμενος…όλοι αυτοί είναι πλέον συνηθισμένοι τρόποι εργασίας και το κοινό τους σημείο είναι το γεγονός ότι ο κάθε ένας από τους προαναφερθέντες εργαζόμενους, προσφέρει τις υπηρεσίες του σε κάποιον εργοδότη με την ώρα, με τη μέρα ή με το πρότζεκτ και όχι επί μηνιαίας βάσης με έναν σταθερό μισθό για έναν συγκεκριμένο εργοδότη. Τα πλεονεκτήματα του ελεύθερου επαγγελματία είναι ότι ορίζει εκείνος τις ώρες που θα δουλέψει και για ποιόν θα δουλέψει. Τα μειονεκτήματα είναι ότι μέχρι να έχετε συνέχεια δουλειές και να εδραιώσετε το όνομά σας, υπάρχει πιθανότητα να μην έχετε δουλειά για κάποιο καιρό. Ευτυχώς όμως, υπάρχουν πέντε πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να φτιάξετε ένα όνομα ως ελεύθερος επαγγελματίας, και σας τα προσφέρουμε στο σημερινό μας άρθρο!





1. Δικτυωθείτε

Είναι πλέον η κατάλληλη ώρα να ενημερώσετε όλους όσους γνωρίζετε ότι είστε πλέον ελεύθερος επαγγελματίας (επαγγελματικές επαφές, γνωριμίες, φίλους, οικογένεια). Αυτό θα σας βοηθήσει να χτίσετε το δίκτυό σας από τους δυνητικούς πελάτες. Θα πρέπει επίσης να ετοιμάσετε την λεγόμενη “ομιλία του ασανσέρ”, δηλαδή μια ομιλία 30 δευτερολέπτων σχετικά με το ποιος είστε και τι κάνετε, ώστε να μπορείτε να διαφημίσετε γρήγορα και εύκολα αυτό που κάνετε σε κάθε νέα γνωριμία που κάνετε.

Μια άλλη πηγή γνωριμιών είναι οι επαγγελματικές ενώσεις και τα επιμελητήρια και κάθε τι συναφές. Θα πρέπει να γίνετε μέλος σε αυτές τις ενώσεις και να συμμετέχετε όσο περισσότερο μπορείτε. Το να πετύχετε να ανεβείτε σε αυτές τις ενώσεις και να γίνετε μέλος του διοικητικού τους συμβουλίου θα είναι καθοριστικό για την καριέρα σας.

2. Θέστε τις σωστές βάσεις

Βεβαιωθείτε ότι έχετε κινήσει όλες τις νόμιμες διαδικασίες που πρέπει για να λειτουργείτε την επιχείρησή σας. Θα πρέπει να έχετε ρυθμίσει τυχόν άδειες ή άλλα γραφειοκρατικά έγγραφα που απαιτούνται. Επίσης, σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η ιστοσελίδα σας. Ο καθένας πλέον θα κοιτάξει στο διαδίκτυο για να δει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Επομένως θα πρέπει να έχετε μια ιστοσελίδα όπου οι άνθρωποι να μπορούν να σας βρουν καθώς και να διαβάσουν περισσότερες λεπτομέρειες για το τι κάνετε. Καθώς θα αναπτύσσετε την επιχείρησή σας, θα πρέπει να βάλετε συστάσεις και μαρτυρίες ανθρώπων που έχουν λάβει τις υπηρεσίες σας, γιατί οι συστάσεις είναι πολύ ισχυρές.

Επίσης, πρέπει να έχετε ένα σχέδιο διαφήμισης. Διαφημιστείτε σε τοπικές εφημερίδες ή και σε άλλες επιχειρήσεις. Ιδανικό θα ήταν αν υπάρξει κάποια εκδήλωση στην οποία να πάρετε μέρος διαφημίζοντας το τι κάνετε και κάνοντας μια ζωντανή επίδειξη. Αυτός είναι εκπληκτικός τρόπος για να διαφημιστείτε αλλά και για να γνωρίσετε νέα άτομα.

3. Συνεργαστείτε με άλλους

Η συνεργασία με μια “συμπληρωματική” επιχείρηση, σίγουρα θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, αν ξεκινάτε μια επιχείρηση εγκατάστασης κεραμιδιών, θα μπορούσατε να συνεργαστείτε με ένα υδραυλικό. Ή αν στήνετε μια επιχείρηση δημιουργίας γραφικών, μπορείτε να συνεργαστείτε με κάποιον ειδικό του μάρκετινγκ ή κάποιον που δημιουργεί ιστοσελίδες. Μια σκέψη είναι να σκεφτείτε τις επιχειρήσεις, τα προϊόντα ή υπηρεσίες που προηγούνται ή έπονται από τις δικές σας υπηρεσίες. Να θυμάστε ότι τα οφέλη δεν είναι μόνο δικά σας, αλλά και οι συνέταιροί σας έχουν να κερδίσουν από αυτά.

4. Δημιουργήστε ένα επιχειρηματικό σχέδιο

Αυτό μπορεί να ακούγεται βαρετό και δύσκολο, αλλά είναι αναγκαίο. Θα πρέπει να έχετε ένα σχέδιο που να περιλαμβάνει την χρηματοδότηση σας. Με τον όρο αυτό εννοούνται όλες οι χρηματοροές από το ταμείο σας, η χρηματοδότηση του εξοπλισμό και των λοιπών προμηθειών σας, η χρηματοδότηση του διαφημιστικού σας πλάνου και του πλάνου δικτύωσης σας. Θα πρέπει να μην ξεχάσετε τα σημαντικά κομμάτια αλλά να μην το παρακάνετε κιόλας.

5. Διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό

Αναρωτηθείτε τι είναι αυτό που κάνετε καλύτερα από τους ανταγωνιστές σας. Είναι σημαντικό να τονίσετε αυτά τα χαρακτηριστικά, γιατί θα σας δώσει ένα διαφημιστικό πλεονέκτημα. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε, από την προσφορά ξεχωριστών υπηρεσιών μέχρι την παροχή ειδικών εκπτώσεων και άλλων προσφορών (όλα βέβαια θα πρέπει να συνάδουν με το διαφημιστικό σας σχέδιο).


Πηγή: e-biografiko.gr



Σχετικά Άρθρα: