5 ικανότητες που ζητούν οι εργοδότες

Οι καιροί αλλάζουν, το ίδιο και οι εργασιακοί κλάδοι. Για να συμβαδίσετε με αυτόν τον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο, πρέπει να είστε ευέλικτοι και ευπροσάρμοστοι, ειδικά όταν πρόκειται για τις δεξιότητες και τις γνώσεις σας. Ένας επαγγελματίας θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του σε συνεχή βάση και πρέπει πάντα να είναι πρόθυμος να μάθει νέα πράγματα.

Έτσι, στο σημερινό άρθρο θα σας παρουσιάσουμε τις πέντε ικανότητες τις οποίες κάθε εργοδότης θέλει να έχουν οι υπάλληλοί του:





1. Ηγετικές ικανότητες
Οι ηγετικές ικανότητες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στις εργασιακές σχέσεις και ποτέ δεν είναι αργά να τις μάθει κάποιος. Αυτό που συμβαίνει συχνά είναι ότι στο χώρο εργασίας σας δεν θα έχετε την ευκαιρία να τις μάθετε.

Παρά το γεγονός ότι συνήθως είναι έμφυτες, αυτές οι δεξιότητες μπορούν να διδαχθούν ή να τελειοποιηθούν ώστε να σας ωφελήσουν μακροπρόθεσμα. Εάν είστε πάρα πολύ ανασφαλής ή πολύ δειλός, τότε ίσως δεν γίνεται να είστε ηγέτης, όμως στο τέλος όλα εξαρτώνται από τη σωστή στάση και νοοτροπία. Πολλές φορές, ορισμένοι από τους καλύτερους ηγέτες του κόσμου ξεκίνησαν από χαμηλά και σταδιακά έφτασαν στην κορυφή της επιτυχίας.

2. Επικοινωνιακές ικανότητες
Οι ικανότητες αυτές είναι τα δομικά στοιχεία κάθε επιτυχημένου έργου. Ως επαγγελματίας, σίγουρα γνωρίζετε πόσο σημαντική είναι η ομαδική εργασία. Δεν υπάρχει ομάδα χωρίς καλές επικοινωνιακές δεξιότητες.

Το να μπορείτε να περιγράψετε τι θέλετε από τους υπαλλήλους ή τους συναδέλφους σας ακούγεται εύκολο στην αρχή, αλλά μπορεί να αποδειχθεί πολύ δύσκολο. Είναι σημαντικό να διατηρείτε πάντα επαφή με άλλους επαγγελματίες, να εξηγείτε τα πάντα με σαφή και περιεκτικό τρόπο για να τους, και να κάνετε τους άλλους να κατανοήσουν ότι ένα μέρος της επαγγελματικής τους επιτυχίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις δεξιότητες επικοινωνίας τους.

3. Ικανότητες στους Ηλ. Υπολογιστές
Ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας, όπου οι περισσότερες επιχειρήσεις βασίζονται πλήρως σε υπολογιστές. Σήμερα, οι περισσότεροι εργαζόμενοι και επαγγελματίες πρέπει να γνωρίζουν από υπολογιστές, καθώς αυτό μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη σταδιοδρομία τους. Ωστόσο, αυτό που συμβαίνει συχνά είναι οι μεγαλύτερες εταιρείες να απαιτούν από τους υπαλλήλους τους να γνωρίζουν περισσότερα από τα βασικά, όπως για παράδειγμα να έχουν γνώσεις του Photoshop.

Την ίδια στιγμή, ένας επαγγελματίας πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον κάποιες βασικές δεξιότητες γραφικών, διότι αυτό μπορεί να βοηθήσει τόσο αυτόν όσο και την εταιρεία. Κάθε μεγάλη εταιρεία έχει τμήμα πληροφορικής, αλλά και οι επαγγελματίες που σέβονται τον εαυτό τους θα πρέπει να προσπαθήσουν να μάθουν κάποια πράγματα μόνοι τους.

4. Επιχειρηματικές ικανότητες
Ενώ μερικοί άνθρωποι υποστηρίζουν ότι οι επιχειρηματικές δεξιότητες και ότι «το μάτι για τα χρήματα” είναι έμφυτα και δεν μπορεί κανείς να τα μάθει, άλλοι λένε ότι οι επιχειρηματικές δεξιότητες μπορούν να διδαχθούν εύκολα σε μακροπρόθεσμη βάση. Η έννοια των «επιχειρηματικών δεξιοτήτων» είναι σύνθετη, καθώς περιλαμβάνει μια σειρά από ιδιότητες. Ένας πετυχημένος επιχειρηματίας πρέπει να είναι οραματιστής, ειλικρινής και να αδράττει κάθε ευκαιρία. Επιπλέον, πρέπει να έχει τη δυνατότητα να αναθέτει, να δεσμεύεται και να είναι θετικός.

5. Ικανότητες Διαπραγμάτευσης
Ένας σωστός επαγγελματίας πρέπει επίσης να διαθέτει καλές διαπραγματευτικές ικανότητες, καθώς αυτή η ικανότητα είναι πολύ σημαντική για να μπορέσουν να επιτευχθούν συμφωνίες με τους επιχειρηματικούς εταίρους, χωρίς να προκύψουν εμπόδια στην επικοινωνία. Η διαπραγματευτική διαδικασία περιλαμβάνει διάφορα στάδια: το μέρος της προετοιμασίας, η ρύθμιση των στόχων, τα αμοιβαία οφέλη και την τελική συμφωνία που ακολουθείται από το σχέδιο δράσης.

Ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας πρέπει να ξέρει πότε να σταματήσει να επιμένει και πότε να κάνει συμβιβασμούς, γιατί το νόημα κάθε διαπραγμάτευσης είναι να επιτευχθεί μια συμφωνία όπου κερδίζουν και οι δύο πλευρές.


Πηγή: e-biografiko.gr



Σχετικά Άρθρα: