3 λάθη που πρέπει να αποφύγετε στην πρώτη σας δουλειά

Το να βρείτε μια δουλειά που να σας ταιριάζει είναι δύσκολο, αλλά εξίσου δύσκολο είναι και το να προσαρμοστείτε σε αυτήν από την στιγμή που θα ξεκινήσετε. Τα λάθη του πρωτάρη αποτελούν αναμφίβολα μέρος της δουλειάς και στο άρθρο αυτό σας παρουσιάζουμε μερικά κοινά και συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι νέοι εργαζόμενοι. Ελπίζουμε να μάθετε από αυτά και να μην τα διαπράξετε.

1. Να μην ζητάτε βοήθεια
Όταν ξεκινάτε μια νέα δουλειά, σίγουρα θέλετε να δείξετε ότι όλα όσα έχετε αναλάβει είναι υπό έλεγχο. Δυστυχώς, ο φόβος μήπως φανείτε ανίδεοι ή άσχετοι συχνά σας εμποδίζει από το να ρωτάτε ερωτήσεις σχετικά με τη δουλειά σας και αντίθετα να προσπαθείτε να βγάλετε άκρη μόνοι σας. Αυτό δυστυχώς είναι καταστροφικό.

Ευτυχώς για σας, τα περισσότερα αφεντικά δείχνουν συνήθως περισσότερη κατανόηση από ό, τι νομίζετε αρχικά. Το να κάνετε ερωτήσεις (ειδικά όταν είναι καλά διατυπωμένες) είναι αναμενόμενο και στην πραγματικότητα,αν ρωτάτε τις σωστές ερωτήσεις δείχνετε στον προϊστάμενό σας ότι θέλετε να δώσετε τον καλύτερο εαυτό σας. Έτσι, αν υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνετε, μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια που χρειάζεστε.





2. Να νομίζετε ότι είστε πολύ χαμηλά στην ιεραρχία

Είναι πολύ καλό αν στη δουλειά σας έχετε θέση υπεύθυνου. Μπορεί να μην είστε υπεύθυνος για πολλά πράγματα ακόμα, αλλά έχετε στην κατοχή σας κάποιο μερίδιο συμμετοχής, είτε μικρό ή μεγάλο στην εταιρεία.

Πολλοί νέοι εργαζόμενοι το ξεχνούν αυτό και συνήθως αισθάνονται δεν έχουν λόγο σε πολλά πράγματα. Αλλά, ακόμη και αν η εταιρεία σας έχει ένα αυστηρό σύστημα ιεραρχίας, προσπαθήστε να θεωρείτε τον εαυτό σας μέλος της ομάδας και όχι τον τελευταίο των Μοϊκανών. Δεν έχει σημασία ποιος είναι ο ρόλος σας, το αφεντικό σας θέλει να ξέρει ότι είστε αφοσιωμένοι στην επιτυχία της ομάδας του και θέλει να ακούσει τις ιδέες σας (με την προϋπόθεση τις λέτε με τακτ)

Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι πρέπει να αναζητάτε τρόπους για να συμβάλλετε, ακόμη και αν δεν είναι μέρος της δουλειά σας, και να μιλάτε ελεύθερα αν μπορείτε να βρείτε κάποιον τρόπο για να κάνετε τη δουλειά σας καλύτερα ή πιο αποτελεσματικά.

3. Να αποφεύγετε τις κοινωνικές δραστηριότητες

Η αλήθεια είναι, ότι το να κάνετε τη δουλειά σας καλά είναι σχεδόν το ίδιο σημαντικό με το να αναπτύξετε καλές σχέσεις με τους συναδέλφους σας. Οι δραστηριότητες της εταιρείας έξω από το χώρο εργασίας είναι ό,τι πρέπει για να γνωρίσετε καλύτερα τους συναδέλφους σας. Δεν είναι ανάγκη να γίνεται κολλητοί με όλους, αλλά το να περάσετε λίγο χρόνο μαζί με τους συναδέλφους σας θα σας βοηθήσει ώστε να συνεργάζεστε πιο αποτελεσματικά. Κατά μια έννοια θα πρέπει να θεωρείται αυτές τις εκδηλώσεις ως μέρος της δουλειάς σας.

Η στιγμή που ξεκινάτε την πρώτη σας δουλειά είναι συναρπαστική, και οι πρώτες εβδομάδες και οι πρώτοι μήνες στη δουλειά μπορούν πραγματικά να αποδειχτούν εφαλτήριο επιτυχίας στην δουλειά σας. Γι αυτό μην φοβηθείτε να πέσετε με τα μούτρα στο νέο αυτό ρόλο, να ζητάτε βοήθεια όταν τη χρειάζεστε, και να ανοίγεστε στους νέους συναδέλφους σας!


Πηγή: e-biografiko.gr



Σχετικά Άρθρα: