Προωθώντας το βιογραφικό μας (Marketing our CV)

To marketing αποτελεί τη λειτουργία της επιχείρησης που τη βοηθάει να κατανοήσει τη ζήτηση και να διαμορφώσει ανάλογα την προσφορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας της. Πως όμως αυτό ταιριάζει στο e-biografiko.gr;

Μια αρχή του marketing είναι: «Παράγω ό,τι μπορεί να πουληθεί και δεν πουλάω αυτό που μπορώ να παράγω». Αν μπορούσαμε να «παράξουμε» τον εαυτό μας για να τον προσφέρουμε στην αγορά εργασίας, τότε οι αρχές του marketing μπορούν να βοηθήσουν;

Εν συντομία, η απάντηση είναι «ΝΑΙ». Αν δούμε τον εαυτό μας σαν υποψήφιο για εργασία, τότε βλέπουμε έναν άνθρωπο σαν ένα σύνολο από δεξιότητες (skills). Αυτά μπορεί να είναι τεχνικές γνώσεις (μαθηματικά, προγραμματισμός κλπ) ή μπορεί να είναι “soft” skills (ικανότητα στην επικοινωνία, διαπραγματεύσεις κλπ). Ο εργοδότης θέλει να συνεργαστεί με τον υποψήφιο και κοιτάει αν ταιριάζουν τα skills με την προσφερόμενη θέση. Δεν έχει και μεγάλη διαφορά με την “αγορά” ενός υποψηφίου. Μάλιστα, εκτός από το λογικό κομμάτι της απόφασης, που αφορά το προαναφερόμενο ταίριασμα, υπάρχει και το συναισθηματικό όπως ακριβώς συμβαίνει με την αγορά ενός αγαθού.

Πέραν όμως από την ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης υπάρχει και το κομμάτι της στρατηγικής για το μέλλον. Στο marketing κοιτάμε τις τάσεις της αγοράς για να μπορέσουμε να προβλέψουμε τη ζήτηση. Η σωστή πρόβλεψη θα οδηγήσει στη σωστή διαμόρφωση του προϊόντος για να αντεπεξέλθει στις αλλαγές. Πάλι οι ίδιες αρχές διέπουν και τον υποψήφιο εργαζόμενο. Η απόκτηση νέων δεξιοτήτων είναι αναπόφευκτη διαδικασία αν θέλει να ανταπεξέλθει στη μεταβαλλόμενη ζήτηση.

Πως όμως αυτά σχετίζονται με το βιογραφικό σημείωμα; Το βιογραφικό σημείωμα είναι η έντυπη καταγραφή των δεξιοτήτων του υποψηφίου. Δεν αρκεί όμως η καταγραφή. Το τι προσφέρει κανείς πρέπει να ικανοποιεί τη ζήτηση. Η σωστή έρευνα για τον τύπο της θέσης θα δώσει την ευκαιρία να διαμορφωθεί το κατάλληλο βιογραφικό για την κατάλληλη θέση. Η λογική του να παραθέτει κανείς όλες τις διαθέσιμες δεξιότητες του με τον ίδιο τρόπο για οποιαδήποτε θέση, δημιουργεί σύγχυση και δεν δίνεται έμφαση σε εκείνες που απαιτούνται για τη θέση. Εκείνες οι δεξιότητες που δεν αφορούν άμεσα τη θέση θα πρέπει να έχουν δευτερεύων ρόλο στο βιογραφικό.

Γιώργος Κουρόγιωργας

Ιδρυτής Marketing Stone

marketing-stone

Marketing Stone
[email protected]

H Marketing Stone βοηθά επιχειρήσεις, οργανισμούς και ελεύθερους επαγγελματίες να φτάσουν τους στόχους τους μέσα από συμβουλευτική και πρακτική βοήθεια.


Πηγή: e-biografiko.gr



Σχετικά Άρθρα: