Οδηγίες Χρήσης κοινωνικών δικτύων για on-line αναζήτηση εργασίας σας

Τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν πολύ εύκολα να γίνουν χρονοβόρα. Δεν υπάρχει αμφιβολία επ’ αυτού. Μάλιστα, χωρίς κάποια στρατηγική, ο κίνδυνος να περάσει κανείς ατελείωτες ώρες online χωρίς να πετύχει κάτι αξιόλογο είναι πολύ ρεαλιστικός.

Σαν απάντηση σε αυτή την ανάγκη του κοινού να γλιτώσει χρόνο online, αναπτύχθηκαν υπηρεσίες διαχείρισης κοινωνικών δικτύων (Social Media Management Services). Αυτές οι υπηρεσίες επιτρέπουν στο χρήστη να ανανεώνει (ποστάρει) μία μόνο φορά και όλα του τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία είναι ενεργός ενημερώνονται αυτόματα.





Κάθε κοινωνικό δίκτυο έρχεται με διαφορετικά επίπεδα οικειότητας. Αν έχετε ως στρατηγική να χρησιμοποιήσετε τα κοινωνικά δίκτυα για να βρείτε την επόμενη σας δουλειά, τότε λογικά δεν υπάρχει πρόβλημα να ξοδέψετε και μια ώρα παραπάνω στα κοινωνικά σου δίκτυα.

Ας ρίξουμε μια ματιά στα πιο διάσημα κοινωνικά δίκτυα καθώς και κάποιους άτυπους κανόνες που τα διέπουν. Ας ονομάσουμε αυτούς τους κανόνες, “Κανόνες Οικειότητας”.

Κανόνες Οικειότητας του LinkedIn

  • Ναι, το LinkedIn σας αφήνει να ποστάρετε ανανεώσεις σχετικά με το τι κάνετε. Αλλά δεν είναι και σαν το Twitter, επομένως χρειάζεται μέτρο.

  • Μην ποστάρετε πάνω από 1 φορά τη μέρα.

  • Δεν είναι το μέρος για να γράφετε προσωπικές πληροφορίες.

  • Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε επαγγελματικές λέξεις κλειδιά όταν ποστάρετε.

Κανόνες Οικειότητας του Twitter

  • Εδώ είναι το κατάλληλο μέρος για να γίνετε πιο προσωπικοί και είναι αυτό ακριβώς που πρέπει να κάνετε στο 80% του χρόνου σας σε αυτό το δίκτυο.

  • Όσο πιο πολύ ποστάρετε, τόσο πιο πολλούς ακόλουθους (followers) θα έχετε και τόσο καλύτερο δίκτυο “φίλων” θα αναπτύσσετε.

  • Μην προσπαθείτε να πουλήσετε τίποτε σε κανένα, αντίστοιχα γράφετε για την αναζήτηση εργασίας που κάνετε μόνο στο 5-10% των tweet σας και του χρόνου σας.

  • Αλληλεπιδράστε και ευχαριστήσετε αυτούς που μοιράζονται (retweeting) τα tweet σας και απαντήστε στα απευθείας μηνύματα που δέχεστε.

Κανόνες Οικειότητας του Facebook

Σαν γρήγορη σημείωση, το CareerBuilder.com υποστηρίζει ότι περίπου το 34% των υποψήφιων εργαζομένων απορρίπτεται λόγω ενός κακού προφίλ στο Facebook. Οπότε πολύ προσοχή να μην βρεθείτε σε μια τέτοια περιπτωση!

  • Αν δεν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε το facebook για την εύρεση εργασίας σας, τότε κλειδώστε το. Οι εργοδότες σας σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση στο προφιλ σας (Ιδιωτικό ή δημόσιο).

  • Αν αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε το Facebook για την εύρεση εργασίας, τότε διαλέξτε τι θα αφήσετε τους “ξένους” να μπορούνε να δουν και διατηρήστε το προφίλ σας ευπαρουσίαστο.

  • Διαγράψτε όλες τις “περίεργες” φωτογραφίες, αν έχετε, εφαρμογές, παιχνίδια καθώς επίσης και δημόσια μηνύματα από φίλους τα οποία δεν δείχνουν “καλή εικόνα”.

  • Προαιρετικά: Αν θέλετε να κρατήσετε το facebook για τους φίλους σας αλλά και να το αξιοποιήσετε παράλληλα για τη δουλειά σας, τότε μπορείτε κάλλιστα να φτιάξετε μία facebook σελίδα (fun page) για τον εαυτό σας.

Πριν καιρό κάποιοι φίλοι μου αποφάσισαν να το παίξουν άρρωστοι για να πάρουν ρεπό και να πάνε στη θάλασσα για κολύμπι. Τραβήξανε μερικές ωραίες φωτογραφίες στην παραλία και ένας από αυτούς την πόσταρε στον τοίχο του αλλού, “Πρέπει να αρρωσταίνουμε πιο συχνά”, έγραψε.

Το αφεντικό τους είχε πρόσβαση στα προφίλ τους και είδε την ανάρτηση. Ευτυχώς δεν απολύθηκαν αλλά πλέον δεν τους έχει και σε υψηλή υπόληψη.

Καλό είναι λοιπόν να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να μάθετε τους κανόνες του κάθε κοινωνικού δικτύου και στη συνέχεια να το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τους ακολουθήσετε. Θυμηθείτε ότι το να έχετε ποιοτικά προφίλ είναι πολύ καλύτερο από το να είστε ενεργός με ένα φτωχό προφίλ σε 40 διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα.

Ποιες είναι οι σκέψεις σας σχετικά με το συγκεκριμένο άρθρο; Έχετε καμιά αστεία ιστορία να μοιραστείτε; Μοιραστείτε τα μαζί μας στα κοινωνικά δίκτυα, πχ στο Facebook!


Πηγή: e-biografiko.gr



Σχετικά Άρθρα: