Τι να ΜΗΝ κάνετε σε μια συνέντευξη

Η πλειοψηφία των ατόμων που αναζητούν εργασία, αναλώνονται τόσο πολύ στο τι να πουν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ή τι να γράψουν στο βιογραφικό τους, που πολλές φορές ξεχνούν τι δεν πρέπει να πουν. Δυστυχώς ή ευτυχώς, σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον ευρέσεως εργασίας, η πρόσληψη κρίνεται στις λεπτομέρειες και αν πείτε κάτι που δε πρέπει, ίσως καταστρέψετε μια κατά τα άλλα επιτυχημένη συνέντευξη.

Το πρώτο και σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να κάνετε ως σωστός μελλοντικός υπάλληλος είναι να εστιάσετε στις ανάγκες του εργοδότη και μετά στις δικές σας. Επίσης, είναι σημαντικό να έχετε στο νου σας, ότι οι άνθρωποι που είναι υπέυθυνοι για τις προσλήψεις θα σας αξιολογούν κάθε στιγμή. Οι εταιρείες αφιερώνουν πολύ χρόνο και ενέργεια στη προετοιμασία και την εκπαίδευση των υπευθύνων, ώστε αυτοί να αξιολογούν ορθά και να κάνουν προσλήψεις που θα είναι όσο το δυνατόν πιο αξιόλογες για την επιχείρηση. Κάθε συναναστροφή σας μαζί τους είναι μια νέα ευκαιρία να σας αξιολογήσουν θετικά ή αρνητικά και να χρησιμοποιηθεί αυτή η αξιολόγηση για τη γενικότερη εικόνα σας στην εταιρεία (πέρα από συγκεκριμένες ικανότητες που πρέπει να έχετε).

Οι εργοδότες θέλουν να ξέρουν αν ο υπάλληλος που θα προσλάβουν μπορεί να επικοινωνεί αποτελεσματικά, καθαρά και με δομημένη σκέψη. Φαίνεται προετοιμασμένος και ενημερωμένος για τη θέση που κάνει αίτηση, καθώς και τις ευθύνες της; Αν όχι, αυτό είναι ένδειξη ότι μπορεί ο υποψήφιος να αντιμετωπίζει έτσι και τις μελλοντικές του δραστηριότητες, κάτι που δε θα βοηθήσει την εταιρεία. Ένας άλλος πολύ σημαντικός παράγοντας που λαμβάνουν υπ’όψιν είναι αν ο υποψήφιος θα είναι ένα ευχάριστο άτομο στο γραφείο που θα έχει όσο το δυνατόν καλύτερες σχέσεις με τους συναδέλφους του.






Από τη στιγμή που είναι δύσκολο να φανούν αυτά από ένα βιογραφικό, οι συζητήσεις σας, οι συναναστροφές σας και οι τρόποι σας θα δώσουν αρκετές πληροφορίες στους managers. Καλό είναι να τα γνωρίζετε αυτά, να είστε προετοιμασμένοι και να δώσετε πολύ προσοχή στα παρακάτω, ώστε να μη σαμποτάρετε τις πιθανότητές σας να πάρετε τη δουλειά.

Μη φανείτε απελπισμένοι

Για παράδειγμα, αν πείτε “πραγματικά χρειάζομαι αυτή τη δουλειά, ή οποιαδήποτε δουλειά έχετε” είναι πολύ πιθανό να έχετε γκρεμίσει τις πιθανότητές σας για τη πρόσληψη. Δείχνετε αρνητικά στοιχεία στο πιθανό μελλοντικό εργοδότη σας. Ακόμα μια λάθος φράση που υπάγεται σε αυτή τη κατηγορία είναι “είμαι πραγματικά ευέλικτος, μπορώ να κάνω τα πάντα”.

Γιατί όμως είναι τόσο αρνητικές οι παραπάνω φράσεις; Η απάντηση είναι ότι υποδηλώνουν απόγνωση και καθόλου αυτοπεποίθηση, στοιχείο που θα ήθελαν να δουν οι εργοδότες στο νέο τους υπάλληλο.

Μη παραπονιέστε

Οι υπεύθυνοι προσλήψεων είναι πολύ ευαίσθητοι σε λέξεις που μπορεί να χρησιμοποιήσετε όταν μιλάτε, αλλά και όταν μιλούν εκείνοι. Προσέξτε να αποφύγετε οποιαδήποτε φράση μπορεί να σας κάνει να φανείτε αρνητικός ή γκρινιάρης. Αν είχατε κακό ύπνο, είστε κουρασμένος, σας ενοχλεί το κρύο ή η ζέστη, δε βρίσκατε θέση να παρκάρετε ή χάλασε το παπούτσι ή τακούνι σας στο δρόμο για τη συνέντευξη, φροντίστε να μη σας επηρεάσει και να το κρατήσετε για τον εαυτό σας. Αν πέσετε στη παγίδα και γίνετε απότομος ή ευέξαπτος μπορεί να αφήσετε την εντύπωση ότι θα δημιουργήσετε αρνητικό περιβάλλον στο χώρο εργασίας σας και ότι δε θα είστε πρόθυμος για συνεργασία με τους συναδέλφους σας. Κανείς δε θέλει να περνάει 8 ώρες την ημέρα με κάποιον που βλέπει πάντα το ποτήρι μισο-άδειο, οπότε χαμογελάστε και μην αφήσετε το οτιδήποτε να σας χαλάσει τη μέρα και τη συνέντευξη.

Άλλο ένα θέμα προς αποφυγή είναι ο σχολιασμός της δυσκολίας ευρέσεως εργασίας στις μέρες μας. Για παράδειγμα, μη πείτε “Δυσκολεύομαι πολύ να βρω δουλειά λόγω της ηλικίας μου”. Είτε είναι αλήθεια είτε όχι, ο πιθανός εργοδότης σας δεν ενδιαφέρεται και απλά μπορεί να φτάσετε να σπαταλάτε το χρόνο το δικό σας και το δικό του.

Μην είστε αγενής

Προσέξτε τους τρόπους σας. Αν είστε για παράδειγμα σε ένα εξωτερικό χώρο για τη συνέντευξη και φερθείτε άσχημα στο σερβιτόρο, να είστε σίγουροι ότι ο άνθρωπος που θα σας πάρει συνέντευξη, θα το λάβει υπ’όψιν του. Χρησιμοποιείστε το “παρακαλώ” και “ευχαριστώ”, φροντίστε να μη φέρετε κάποιον άλλο σε δύκολη θέση και γενικά μη κάνετε κάτι που θα αφήσει την εντύπωση ότι δεν έχετε πάρει σημαντικά μαθήματα για το πως να συμπεριφέρεστε στους ανθρώπους. Αντίστοιχα, οι managers παρακολουθούν με τη κάθε ευκαιρία τις συνομιλίες σας με τους βοηθούς και τα άτομα στην υποδοχή. Αν είστε αγενής ή/και απότομος με τα άτομα της εταιρίας, να ξέρετε ότι θα το χρησιμοποιήσουν ως αρνητικό. Για παράδειγμα, αν περιμένετε αρκετή ώρα για να σας δεχτούν στη συνέντευξη, μη παραπονιέστε και μη κάνετε φασαρία στον άνθρωπο της υποδοχής, όπως “Έχω καλύτερα πράγματα να κάνω από το να περιμένω εδώ όλη μέρα”. Αντ’ αυτού μπορείτε ευγενικά να ρωτήσετε πότε θα σας δεχτεί κάποιος και μετά να σκεφτείτε και να αποφασίσετε αν θέλετε να δουλέψετε για κάποιον που σας κάνει να περιμένετε τόση ώρα πριν τη συνέντευξη.

Μη κακολογείτε

Τη στιγμή που θα πείτε άσχημα λόγια για το προηγούμενο αφεντικό ή εργοδότη σας, θα γκρεμίσετε κάθε πιθανότητα για να πάρετε τη θέση. Ακόμα και αν ο προηγούμενος προϊστάμενός σας ή η εταιρία που εργαζόσασταν έχει κακή φήμη, δε χρειάζεται να το πείτε και να το ενισχύσετε. Να είστε διακριτικός, κανείς δε θέλει να προσλάβει άτομα που ασχολιούνται με κουτσομπολιά και διχάζουν τους υπαλλήλους. Αν μιλήσετε άσχημα για το προηγούμενο εργασιακό σας περιβάλλον, δε θα σας προσλάβουν γιατί κανείς δε θέλει να πάρει το ρίσκο να μιλήσετε αντίστοιχα και για τον ίδιο ή την επιχείρηση μελλοντικά.

Μη μιλάτε άσκοπα

Όταν το άτομο που σας παίρνει τη συνέντευξη σας ρωτήσει “Πείτε μου για τον εαυτό σας”, αν αρχίσετε με προσωπικές σας πληροφορίες και όχι συγκεκριμένες που θέλει να ακούσει ο πιθανός εργοδότης σας, σχετικά με τη θέση, διατρέχετε το κίνδυνο να χάσετε το ενδιαφέρον του ακροατή σας και δύσκολα θα τον εντυπωσιάσετε. Καλό θα είναι λοιπόν όσο το δυνατόν περισσότερο να δίνετε πληροφορίες που θέλει να ακούσει ο εργοδότης σας.

Μην αναφέρεστε μόνο στον εαυτό σας

Είναι πολύ αρνητικό να αρχίσετε να ρωτάτε για το μισθό σας και άλλα πλεονεκτήματα που θα θέλατε, πριν σας εκλάβουν ως το καλύτερο υποψήφιο για τη θέση. Επίσης, αν αρχίσετε να ρωτάτε για το πόσο καιρό δικαιούστε να πάρετε άδεια, προνόμια εγκυμοσύνης και άλλα όπως εταιρικό αμάξι, υπολογιστή και εταιρικό κινητό τηλέφωνο, θα κάνετε τον υπέθυνο της συνέντευξης να νομίζει ότι ενδιαφέρεστε περισσότερο για τις ανάγκες σας, παρά για τη προσφορά σας στην εταιρία. Δε θα σας έκανε καλό κάτι τέτοιο.

Μη ρωτήσετε κάτι που θα μπορούσατε να μάθετε πολύ εύκολα

Αν κάνετε αίτηση για μια συγκεκριμένη θέση είναι ευθύνη σας να ερευνήσετε τη θέση και την εταιρία πριν πάτε στη συνέντευξη. Μη ρωτάτε για πράγματα που θα μπορούσατε να μάθετε από την ιστοσελίδα της επιχείρησης. Θα φανείτε επιπόλαιος, απροετοίμαστος και τεμπέλης, συνδυασμός που δε θα ήθελαν να δουν σε κανένα υπάλληλό τους.

Μη τα μοιράζεστε όλα στο διαδίκτυο

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει να εκτίθεται κάποιος ανεπανόρθωτα από κάτι αρνητικό που έγραψε για τη δουλειά του, τους συναδέλφους του ή τους προϊστάμενούς του, καθώς και να οδηγείτε σε απόλυση. Τέτοιες περιπτώσεις έχουν μετά ιδιαίτερη δυσκολία στο να βρουν νέα δουλειά. Πάντα να υποθέτετε πως οτιδήποτε γράφετε στο διαδίκτυο μπορεί να διαβαστεί από τον εργοδότη σας. Επίσης, μην αφήσετε υπονοούμενα ότι δε σας αρέσει η δουλειά σας και θα φύγετε με τη πρώτη ευκαιρία. Είναι πολύ σημαντικό να μην αναγράφετε αρνητικά στοιχεία για τον εαυτό σας, όπως ότι ξενυχτήσατε ή ότι πήγατε στη δουλειά με ελαφρά μέθη.


Πηγή: e-biografiko.gr



Σχετικά Άρθρα:
Πως να σώσετε μια κακή συνέντευξη
Πράγματα που θα θέλατε να γνωρίζετε πριν τη συνέντευξη
2 ερωτησεις που πρέπει να ρωτήσετε σε κάθε μισθολογική διαπραγμάτευση

Ψαχνετε για δουλεια; Μεινετε ενημεροι για τις τελευταιες θεσεις εργασιας!

Εγγραφειτε στο newsletter μας!