Μυστικά για μια επιτυχημένη επαγγελματική συνέντευξη

πετυχημένη συνέντευξηΈρευνες έχουν δείξει ότι πολλές φορές η πρόσληψη ενός υποψηφίου σε κάποια θέση εργασίας εξαρτάται από το πόσο τον συμπάθησε ή ένιωσε να τον εμπιστεύεται το άτομο που πήρε τη συνέντευξη. Επιπλέον, το 90% της άποψης που θα σχηματίσει κάποιος για έναν υποψήφιοδιαμορφώνεται μέσα στα πρώτα 5 λεπτά της συνάντησης, και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της άποψης δεν εξαρτάται από το τι λέει εκείνος.

Στη συνέχεια θα βρούμε χρονολογικά ταξινομημένες ορισμένες χρήσιμες συμβουλές που αφορούν τη γλώσσα του σώματός μας, για εκείνες τις φορές που χρειάζεται να περάσουμε από κάποια συνέντευξη εργασίας.

Πριν την είσοδο

Φτάνοντας στον χώρο υποδοχής
Βγάλτε το παλτό σας ώστε να είστε πιο άνετα, και αν είναι δυνατόν, δώστε τον στον υπάλληλο ή γραμματέα του χώρου υποδοχής. Αποφύγετε να μπείτε στον χώρο της συνέντευξης κρατώντας αντικείμενα, που μπορεί να σας πέσουν. Προτιμήστε να στέκεστε όρθιος στο χώρο υποδοχής, ακόμα και αν οι υπάλληλοι σας πουν ότι δεν είναι απαραίτητο. Με αυτό τον τρόπο, θα νιώθετε λιγότερο άγχος και θα έχετε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.






Μπαίνοντας στον χώρο
Ο τρόπος που μπαίνουμε σε έναν χώρο, δείχνει, χωρίς να το καταλαβαίνουμε, τι περιμένουμε να συμβεί. Όταν σας πουν πως είστε έτοιμοι, περάστε μέσα χωρίς δισταγμό. Μη σταθείτε στην πόρτα, περιμένοντας επιπλέον άδεια. Φροντίστε να περπατάτε με την ίδια ταχύτητα από τη στιγμή που θα ξεκινήσετε, μέχρι τη στιγμή που θα μπείτε στο δωμάτιο και σφίξετε το χέρι του ατόμου που θα σας πάει συνέντευξη. ΟΙ περισσότεροι άνθρωποι, ενώ βιάζονται να φτάσουν ως την πόρτα, στη συνέχεια χωρίς να το καταλαβαίνουν περπατούν πιο αργά, δείχνοντας έλλειψη αυτοπεποίθησης.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης

Προσεγγίζοντας το άτομο
Προχωρήστε κατευθείαν προς το μέρος του άλλου ατόμου με σιγουριά, ακόμα και αν φαίνεται απασχολημένο (π.χ. μιλώντας στο τηλέφωνο). Αν κρατάτε χαρτοφύλακα η ντοσιέ, αφήστε το πρώτα κάτω, στην συνέχεια σφίξτε το χέρι του και μετά καθίστε, δείχνοντας ότι είστε συνηθισμένος στη διαδικασία. Είναι καλό να περπατάτε κοφτά, με μέτριο ρυθμό και μέτριο διασκελισμό, δείχνοντας αυτοπεποίθηση. Αποφύγετε να περπατάτε πολύ αργά, ή με πολύ μεγάλα βήματα, καθώς το άλλο άτομο ίσως το εκλάβει ως έλλειψη ενδιαφέροντος.

Κάνοντας χειραψία
Κρατήστε την παλάμη σας κάθετα με το έδαφος, και σφίξτε το χέρι του άλλου ατόμου με την ίδια δύναμη με την οποία σας σφίγγει και αυτός, και δώστε του το περιθώριο να τελειώσει εκείνος τη χειραψία. Αν είστε άντρας και σφίγγετε το χέρι μιας γυναίκας, είναι σημαντικό να βάλετε λιγότερη δύναμη από ότι συνήθως. Ποτέ μην δίνετε το χέρι σας με την παλάμη προς τα κάτω, και, αν είναι δυνατόν, προσπαθήστε να μην δεχτείτε μια χειραψία ακριβώς πάνω από ένα γραφείο. Χρησιμοποιείστε το όνομα το άλλου ατόμου 2 με 3 φορές το πρώτο μισό λεπτό ομιλίας, χαμογελάστε, και στην αρχή αποφύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις άνω του μισού λεπτού.

Όταν καθίσετε
Είναι καλύτερα νακάθεστε σε κάθισμα που βρίσκεστε στο ίδιο ύψος με τον συνομιλητή σας. Αν κάθεστε ακριβώς απέναντι από του, και ιδιαίτερα σε χαμηλότερη θέση από ότι εκείνος, στρέψτε το κάθισμα σε θέση 45 μοιρών. Αν το κάθισμα είναι πολύ βαρύ για να μετακινηθεί, τότε μετακινήστε το σώμα σας.

Η περιοχή που θα καθίσετε
Είναι καλό σημάδι αν σας καλέσουν να καθίσετε σε κάποια πιο «ανεπίσημη» περιοχή του δωματίου (π.χ. τραπέζι συσκέψεων) και όχι πίσω από ένα γραφείο. Αποφύγετε να καθίσετε σε χαμηλό καναπέ όπου το σώμα σας θα βουλιάζει μέσα. Αν παρόλα αυτά δεν μπορείτε να κάνετε αλλιώς, τουλάχιστον καθίστε στην άκρη του καθίσματος, ώστε να ελέγχετε το σώμα και τις κινήσεις σας. Και πάλι, προσανατολίστε το σώμα σας σε γωνία 45 μοιρών από τον συνομιλητή σας.

Οι χειρονομίες
Οι καθαρές, απλές και μελετημένες κινήσεις δείχνουν άνθρωπο ψύχραιμο και συγκροτημένο, που δεν παρασύρεται εύκολα από τα συναισθήματά του. Οι άνθρωποι που νιώθουν σίγουροι και είναι ψηλά στην ιεραρχία, δε χρειάζεται να κινούνται πολύ. Αυτό φυσικά αλλάζει αναλόγως τον λαό (για παράδειγμα, οι Έλληνες χρησιμοποιούν από φυσικού τους πολύ περισσότερες χειρονομίες από τους Γερμανούς). Μπορείτε ακόμη να μιμείστε κάποιες από τις χειρονομίες, εκφράσεις, ή και λέξεις του άλλου ατόμου, δείχνοντας ότι τον καταλαβαίνετε ή συμφωνείτε μαζί του. Παρόλα αυτά, μην το κάνετε συχνά, και να είστε πάντα πολύ διακριτικοί ώστε να μην γίνεται ενοχλητικό.

Η απόσταση
Πολύ σημαντικό,ιδιαίτερα τα πρώτα λεπτά, είναι ο σεβασμός απέναντι στον προσωπικό χώρο του άλλου ατόμου, διότι ακόμα δεν σας ξέρει καλά. Αποφύγετε να πλησιάζετε υπερβολικά. Θα το καταλάβετε, αν το άλλο άτομο τραβηχτεί πίσω ή γείρει μακριά σας, ή αν δείχνει να αισθάνεται άβολα. Σε γενικές γραμμές, να θυμάστε ότι είναι καλύτερο να κρατάμε σε κοντινή απόσταση όσους γνωρίζουμε σχετικά καλά και όσους έχουμετο ίδιο φύλο ή περίπου την ίδια ηλικία.Μεγαλύτερες αποστάσεις συνιστώνται για όσους μόλις γνωρίσαμε, για όσους έχουμε σημαντική διαφορά στην ηλικία, και για όσους δεν είναι του ιδίου φύλου.

Αφού τελειώσετε τη συνέντευξη

Πηγαίνοντας προς την έξοδο
Μαζέψτε τα πράγματά σας με ηρεμία και χωρίς βιασύνη. Αν είναι εφικτό, ανταλλάξτε χειραψία πριν φύγετε, και κλείστε την πόρτα πίσω σας αν τη βρήκατε κλειστή. Να θυμάστε ότι ακόμα και η έξοδος σας είναι μέρος της συνέντευξης και καταγράφεται στομυαλό του άλλου ατόμου. Είναι γνωστό ότι οι άνθρωποιέστω και στιγμιαίασας παρατηρούν όταν φεύγετε. Αν λοιπόν είστε άντρας, σιγουρευτείτε ότι το πίσω μέρος των παπουτσιών και τον ρούχων σας είναι προσεγμένο όπως και το μπροστινό, ενώ αν είστε γυναίκα, γυρίστε αργά όταν φτάσετε στην πόρτακαι χαμογελάστε ευγενικά καθώς θα βγαίνετε. Το χαμόγελό σας είναι το τελευταίο που θα θυμούνται, αφήνοντας τους μια πολύ θετική εντύπωση.

Τελειώνοντας, είναι καλό να έχουμε στο μυαλό μας ότι συχνά αυτό που μένει είναι η πρώτη εντύπωση, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των ουσιαστικών πληροφοριών που προέρχονται από το βιογραφικό τείνει να ξεχνιέται. Συνεπώς, η συνέντευξη είναι ίσως η πιο σημαντική ευκαιρία που έχουμε για να παρουσιάσουμε επιτυχημένα τον εαυτό μας. Αξίζει λοιπόν να είμαστε όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι.


Πηγή: e-biografiko.gr



Σχετικά Άρθρα:
Μερικές σημαντικές συμβουλές που πρέπει να γνωρίζετε πριν πάτε σε συνέντευξη για δουλειά
4+1 συμβουλές για να βελτιώσετε τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες στη συνέντευξη
3 τρόποι να απαντήσετε στην ερώτηση "Γιατί θέλετε αυτήν την θέση;"

Ψαχνετε για δουλεια; Μεινετε ενημεροι για τις τελευταιες θεσεις εργασιας!

Εγγραφειτε στο newsletter μας!